svar 1

Lovade en orolig läsare att jag skulle svara på de första frågorna redan idag, innan internet försvann för denne. Puss och gos, äppelmos till dig! (Det går fortfarande bra att ställa frågor.)

Om du vaknade upp en morgon för att märka att himlen var grön, hur skulle du reagera?
Men gud vilken tossig fråga, jag har uppriktigt talat ingen aning, det har ju aldrig hänt mig. Skulle nog undra om Dalí hade återvänt för att erövra sin magiska värld. 

Vad är ditt mål med bloggen?
Ingen aning, måste man veta?
Gammal men trevlig bild.

Hur lång tid tar du på dig för ett inlägg?
En timme, högst skulle jag tro. Ibland när det någonting jag skriver tar det längre tid, men det beror helt på!


Kan du göra videor också?
Oj. Jag vet inte riktigt, jag är galet nervös för sådant. Vill ni det?

Har du några djur, isåfall vad för slags?
Jag har en katt, som heter Eskil! Sen har jag en gammal kanin som heter Sotis som har varit på lite bilder också. 

Kajsa.

Vem av dina läsare har du kommit mest inpå livet typ? Skulle vilja säga Ellen av ren reflex, men det var snarare jag som beundrade henne. Den enda som har uttryckt beundran och sedan blivit min nära vän är nog Kajsa, som jag nu är så jävla otroligt galet bubbligt skitglad över att ha lärt känna. Vi träffades första gången på trappan till biosalongen i centrala lund, och nu har vi gjort en massa roligheter tillsammans. HÄR är Kajsas blogg. Gå in där. Nu.

Har du gråtit över nån kommentar/ nån bloggläsare?
Jag har gråtit över negativa kommentarer, det måste jag erkänna. Man vet ju innerst inne att man inte ska ta illa upp för saker som inte ens är konstruktiva, men det är klart att det gör hemskt ont i magen när kommentarer som "du är så jävla ful" trillar in och gör måndagsmisären ännu värre. Sen har jag gråtit över massor av fina kommentarer också, glädjetårar alltså.

Hur ofta är du ledsen på en skala 1-10?
Nu ett tag har det varit minst en sexa, men man får inte glömma allt roligt jag gör i mitt liv. Hånglar, dansar, planerar, blir inbjuden till träffar och går på caféer för att dricka ischai med extra kanel. Äter yoghurt och har massor av människor runt omkring mig som är otroligt himlans bra. 

Vilken är din favorit serie?
How I met your mother! Älskar det, har sett alla säsonger och blir fortfarande alldeles till mig när det går på teve. Tror min new york-romans beror delvis på det, delvis på Sandra Beijer, attans alltså. Dock gillar jag scrubs och sådär också, men ärligt talat ser jag inte så mycket serier, filmer är mer min grej.


Om du fick beskriva dig själv med tre ord, vilka skulle det vara?
Lycklig, bitter, feministjävel.

Själv tycker jag din klädstil är skit cool men jag undrar om du någonsin har tvekat på den eller fått sura kommentarer av andra?
Ja, ja, ja, ja JA. Ser man inte ut som alla andra så blir det så, tyvärr. Har sedan jag var liten alltid stuckit ut, varit annorlunda, haft andra skor, andra åsikter, andra intressen än de flesta. Visste inte hur man satte upp en bra hästsvans, kunde inte spela handboll och hade aldrig ett par vita converse, men jag klarade mig nog rätt bra ändå. Hade många perioder med olika stilar och fick ofta höra glåpord, men var aldrig mobbad, mestadels för att jag inte accepterade att bli trampad på. Och självklart har jag tvekat på saker jag har haft på mig, har inte alla det? Nu känns det enklare, har haft allting fult som går att ha så nu oroar jag inte mig längre, jag har ju alltid klarat mig!


7 kommentarer:

  1. Åh, skulle jättesuperdupermegagärna vilja att du gjorde en videoblogg (notera en, fast bara till att börja med då). Det skulle verkligen vara wunderbaren.

    Du är toppen My.

    SvaraRadera
  2. Anonym9.1.13

    Ja förfan gör videoblogg det skulle vara så jävla kul! Btw, jag tror dom mena människor du inte träffat på det där kommit djupast inpå livet.

    SvaraRadera
  3. anja9.1.13

    men åh ja, det är klart vi vill att du gör videos!

    SvaraRadera
  4. åh du är så fin fin fin. skriver fina saker, är fin, har fin klädstil. bara himla fin helt enkelt. fin fin fin.

    glitterkramar

    SvaraRadera
  5. Ja ja ja. Snälla gör videos det skulle vara grymt ^^

    SvaraRadera
  6. tvivla aldrig my, du är så galet fin och jag avgudar din blogg.
    puss

    SvaraRadera
  7. Anonym10.1.13

    Svara på frågorna ikväll?

    SvaraRadera

Här får du gärna höra av dig! Kommentarer gör mig lika glad i magen som en stor kopp te. Kyss.