kär kär kär

"jag är kär i honom, kär kär kär"
precis så stod det i min dagbok för ganska länge sedan och nu flera månader senare ligger jag bredvid honom i hans säng och tittar upp i taket och han säger, samtidigt som han sneglar på mig "vet du en sak?" och jag säger
"nej sam, jag vet inte."
"jag längtar till havs."
och jag fnissar lite och lägger huvudet på sned, smeker hans käkben och säger
"inte jag. havet är stort och jag är liten."
"rymden är också stor My. Du tycker om rymden."
och jag nickar, för rymden är stor, och han har rätt men samtidigt så himla himla fel.
"rymden är stor, men rymden är trygg. rymden följer sin gång. inga krig, inga känslor och ingenting finns. det är bra. fast ensamt. och svintråkigt."
"varför gillar du rymden då?"
"för att rymden inte är befläckad av mänskligheten."
och han nöjer sig med det svaret och vi ligger kvar axel mot axel en stund till.

8 kommentarer:

  1. har läst om texten flera gånger.
    så himla fint.

    SvaraRadera
  2. alltså sam är ett så himla fint namn och ni är så gulliga och <3<3<3

    SvaraRadera
  3. Du skriver så himla fint My!

    SvaraRadera
  4. fruktansvärt fint

    SvaraRadera
  5. The Agnes15.10.12

    Vackertvackertvackert
    Dock svävar det omkring en och annan plåttunna därute också.

    SvaraRadera
  6. Älskar sättet du skriver och uttrycker dig på

    SvaraRadera
  7. Gamle Tom läser en text om hur det är att vara ung & kär. Han suckar sedan nostalgiskt, berusad av minnen från förr. Det var inte igår.

    SvaraRadera

Här får du gärna höra av dig! Kommentarer gör mig lika glad i magen som en stor kopp te. Kyss.