så om hon viskar hur mycket hon älskar dig pay no mind för ingen kan vilja ha dig mer än mig

tänkte att det var dags för er att ställa lite frågor igen. ni har blivit väldigt många nu på senaste tiden, vilket jag är hemskt knasglad för. om det är något litet ni undrar kan ni väl skriva ihop något smått och fråga? självklart får ni fråga anonymt, och det finns inga krav på att ni måste. fast det hade ju varit lite kul.
här är mina frågor till er:
hur många dagar är du?
om du plötsligt förvandlades till ett djur (pang boom!) vilket skulle det vara?
vilken är den vackraste såntexten någonsin enligt dig?

kyssar.


26 kommentarer:

  1. Anonym11.9.12

    5529.

    flodhäst.

    none one by elbow.

    SvaraRadera
  2. 1. 6713 dagar, åtta timmar och ungefär en halvtimme.
    2. En blandraskatt boende hos någon familj på landet. Fatta vilken frihet man skulle ha ändå.
    3. Så himla svårt att välja! Hm. Antingen "Here, There and Everywhere", "All You Need is Love", "Something" eller "Real Love", alla Beatles utom den sista som bara är John Lennon.

    SvaraRadera
  3. 1.Jag har räknat alldeles för mycket matte idag så jag årkar inte.
    2. Väldigt gärna en katt som blir kliad på magen.
    3. Oj då! Vet inte finaste men av Pinks ''Dear mr president'' blir jag lite sådär rörd. Den är så annorlunda.

    Vilken är din favoritlåt?
    Finns det någon som alltid börjar le av?
    Vad ser du framemot?
    Känner du dig någonsin konstig över att du är lite sådär magiskt förtrollad?

    SvaraRadera
  4. stina11.9.12

    6022,5 dagar för att vara ungefär och exakt på samma gång

    en fin fågel som bor i vildmarken tror jag, eller en älg, tänk att bara kunna gå rund och härja hela dagarna

    allt med Håkan Hellström.

    SvaraRadera
  5. elin karlsson11.9.12

    1. alldeles för många.
    2. en katt. Som är fri men ändå inte.
    3. håkan hellström - det är så jag säger det, för tillfället.

    Hur mår du?
    Hur mår sam?
    Oskuld?
    Vilket datum fyller du år?
    Vilken är din favoritfärg?

    SvaraRadera
  6. 1. Några dagar bara. Det kommer fram nya jag ganska ofta.
    2. En berguv tror jag. Jag hade älskat det.
    3. Kanske "Han tuggar kex" av Laleh, kanske "Vid protesfabrikens stängsel" av Håkan Hellström, kanske "20 years of snow" eller "Ballad of a politician" (båda av Regina Spektor).

    Vilken är den vackraste nyansen av grönt?
    Vilken kroppsdel hade du helst varit?
    Vilket ord passerar dina läppar allra oftast?
    Den vackraste filmen du sett (vackraste, inte bästa)?

    SvaraRadera
  7. Anonym11.9.12

    hur många dagar är du?
    4482
    om du plötsligt förvandlades till ett djur (pang boom!) vilket skulle det vara?
    Uggla.
    vilken är den vackraste såntexten någonsin enligt dig?
    -

    SvaraRadera
  8. 1. 5698 dagar och 5697 nätter, om jag har rätt.
    2. en manet. att vara befriad från att tänka är lockande, dessutom simmar de ju så förföriskt.
    3. svårt att välja men "And at once I knew I was not magnificent" från Bon Iver.

    NU BEFALLER JAG DIG ATT SVARA PÅ DINA EGNA FRÅGOR. och dessa är du snäll <3
    1. Hur lång är du?
    2. Vad tycker du om skägg på män? (tänkte skriva pojkar, men det lät så konstigt)
    3. Det viktigaste hos en kompis?
    4. Om du fick byta namn, vad skulle det vara?
    5. Vad heter din stil?
    6. Bo i skogen eller bo vid havet?

    SvaraRadera
  9. Anonym11.9.12

    5655 dagar -1 timme
    Giraff, det hade knappast ändrat särskilt mycket.
    Elephant Gun - Beirut

    SvaraRadera
  10. Jag är hela 7 425 dagar. Jag skulle nog bli ett rådjur då jag så ofta vandrar omkring i skogen i timmar. Den finaste sångtexten är, kanske, "and i don't believe in the existence of angels, but looking at you I wonder if that's true, but if i did I would summon them together, and ask them to watch over you", fast det finns ju så många fler fina texter! <3

    SvaraRadera
  11. vet inte, har för mycket siffror i huvudet ändå så det räcker :) :P
    Katt! Älskar katter och vill se hur det är att vara som dessa underverk.
    Laleh-In the comet


    Frågor till dig! :)
    1. Varför bloggar du egentligen?
    2. Kan du göra mera videoinlägg?
    3. Är du en glad eller ledsen människa överlag?
    4. Tränar du på något vis?
    5. Hur mycket lyssnar du på musik?

    SvaraRadera
  12. ca många dagar
    en lama. den skulle var pastellblå.
    allt av Håkan.

    Frågor till dig:
    vad tycker du om lamor?
    är livet bra?
    är du mest lik din far eller mor?
    är du ensambarn?
    om du fick färga håret i en hårfärg som då skulle bli din naturliga till slut vilken färg skulle det vara om du var tvungen att färga det?

    SvaraRadera
  13. Jag är tyvärr inte såpass smart att jag kan räkna ut det bara sådär men färre än dig i alla fall.
    Pang boom och där skulle det stå en rödhake, med störta säkerhet.
    Det finns mycket fint av Laleh, men jag får nog välja On the brightside av Never Shout Never.

    Frågor till dig~

    Vad föredrar du att göra en regnig dag?
    Var hämtar du din insperation från?
    Vad ska du läsa till efter du slutat skolan?

    SvaraRadera
  14. 6656 dagar
    En varg, känner mig ensam för tillfället samtidigt som man alltid klarar sig bäst i flock
    Svårt.. men In the comet av Laleh är underbar

    Vilket är det finaste och det fulaste ordet du vet?
    Vilken är det vackraste boken du läst?
    Vad gör du en dag när ordet måste inte existerar?

    SvaraRadera
  15. emilia11.9.12

    5675 tror jag men jag orkar inte tänka mer så det kan vara helt fel..

    En fågel. Gärna en svala eller en tofsvipa, och nej my, jag tänker inte bli uppäten av en katt, och jag skiter i att det är mainstream för det är vad jag vill. i värsta fall om det inte gick, så ett rådjur. de flyger ju nästan fram.

    så många av håkans låtar. "You had time" med Ani DiFranco, kanske "You belong to me" med Bob Dylan (fast den med Jason Wade är faktiskt mysigare), och "blowing in the wind" med bob dylan . och massa mer, haha.

    SvaraRadera
  16. 1. Ca 5625
    2. En varg. Springa fort som vinden genom skogen och vara sådär rekspektgivande vakra som bara de kan.
    3. Ofta låtar som låter jättemärkliga första gången man lyssnar på dem.

    1. Vad vill du bli när du blir stor?
    2. Vad gör du alltid det första du gör när du vaknat?
    3. Favoritte?
    4. Vad tycker du om regn?
    5. Vilken är den bästa boken enligt dig?
    6. Brukar du ha dina myströjjeärmar uppvikta eller nervikta?
    7. Vilken är den mest bekymmerslösa platsen du vet?
    Kramen och pussen

    SvaraRadera
  17. 1. Jaa... Vad blir 365 gånger 14 plus ungnefär 120 och så ett par skottdagar?
    2. En katt. Tamkatt. För jag är så lik en katt redan.
    3. Ojojoj... Jag har mest bara korta bitar ur texter som jag tycker sådär extra mycket om. Som: "Yeah I have friends, but they have friends, and they have parties, and I'm so awkward".

    Men nu vill jag veta:
    Vilken är din favoritvarelse i Ronja Rövardotter?
    Vad skulle du tycka mest om att en främling sa till dig på stan?
    Om du hade en egen värld (det kanske du redan har) hur skulle den se vara?
    Tror du på att alla är bisexuella?
    (Random frågor)

    SvaraRadera
  18. 4140 dagar gammal är jag - en plutt på elva år. c:
    åh. jag vet inte vad jag skulle bli. kanske en myra, eller en häst. fast helst skulle jag vilja vara en svartvit, spinnande katt.
    oj. nu blev det svårt. något av håkan eller kent. eller kanske broder daniel eller markus. tycker väldigt mycket om "jag vet vilken dy hon varit i" av håkan, eller "järnspöken" av kent. eller jag tycker om det mesta av håkan och kent, men när det gäller fina texter så kan det vara de. (med fler såklart).

    vilket är ditt favoritte?
    mikrote eller kokte?
    äger du en spikmatta?
    vilket är ditt favoritland? eller okej, du får välja tre.
    gillar du håkan?
    kramm och pus på dig

    SvaraRadera
  19. 1. åh matte :( men ungefär 4 745 dagar tror jag
    2. En räv, eller en älskad katt skulle jag tro.
    3. Utan dina andetag - Kent!

    Frågor till dig:

    1. Vem är bäst - Justin Bieber eller One direction?
    2. Hur träffades du och Ellen? (nyfiken, hihi)
    3. Ditt finaste klädesplagg?
    4. Vad planerar du att jobba som när du blir stor?
    5. Favoritbloggar? ( du får inte ta dina vänners ;))
    Puss

    SvaraRadera
  20. Julia11.9.12

    5604 plus eller minus någon timme.
    En hare kanske? Känns lite som det.
    Åhh, det finns så många. Kanske Stuck on the Puzzle med Alex Turner eller Flaws med Bombay Bicycle Club. Men annars blir jag alltid sådär allergisk i ögonen av Du är snart där med Håkan.

    Vad är det bästa med fotografering?
    Några speciella eller helt vanliga framtidsplaner?
    Bästa årstiden?
    Din absoluta favoritbild? (tagen av vem som helst då)

    SvaraRadera
  21. Anonym12.9.12

    Jag har tänkt över den här frågan många gånger... Jag tänker alldeles för mycket. Om jag får vara helt ärlig så vet jag inte, jag har ingen aning. Jag tror att jag hade kunnat bli vilken varelse som helst, eftersom jag älskar dem alla. Jag hade kunnat bli en insekt, vilken som helst. Jag anser att de är väldigt vackra och fascinerande på sitt eget lilla vis. Jag kan nämligen sitta i timtal och bara titta på en spindel som kryper och kittlar min hy. En fågel hade varit fantastiskt att bli. Att flyga runt i friheten med vinden som dansar med mina fjädrar. Även fast jag hade kunnat bli vilken varelse som helst så hade jag definitivt levt i skogen som jag älskar så mycket, eller i vattnet. Jag älskar havet och sjöarna och det facinerar mig. En fisk hade jag kunnat bli. Tänk att få simma runt och upptäcka den världen under vattnet. Många hade nog inte velat leva under vattnet på grund av att de anser att den verkar väldigt mörk och otäck, men jag tror att det beror på att den världen är så annorlunda från vår på land, och det skrämmer dem. Örn, uggla, svala, blåhake, myra, spindel, nyckelpiga, abborre, torsk, lax, haj, delfin, älg, varg, björn, lodjur, ren, rådjur, tiger, leopard, giraff, elefant. Jag hade som sagt velat bli vad som helst. Bara jag får springa, flyga eller simma i skogen, djungeln, på savannen,i havet, i sjön eller bland grästråna. Helt enkelt om jag får leva i den vackra naturen.

    Vilken varelse hade du blivit?

    SvaraRadera
  22. Sv: hej:) jag kan inte säga hur otroligt glad jag blev av ditt lilla meddelande.

    att du som är så.. så.. bra, vacker,kreativ jag kan fortsätta i evinnerlighet. ska skriva till lilla mig värmer mitt hjärta något enormt. förstår inte. sitter och småler här i min ensamhet.

    nu vill jag skriva ett långt fint meddelande till dig. men som vanligt så kommer inte mina tankar inte komma fram till dig. jag önskar ibland att folk skulle kunna se in i min förvirrade lilla hjärna.

    jag älskar din stil. du är duktig på att fotografera. på att få fram rätt känsla. i varenda bild lyckas du få fram den känslan som det kan ta femtio bilder för mig att få fram.

    jag hoppas att jag någon gång får träffa dig i verkliga livet.

    kramar till månen och tillbaka //amanda

    Ps. okej jag tror att vi är ungefär lika märkliga båda två. synd att jag inte är lesbisk;)

    SvaraRadera
  23. på ett ungefär är jag 5219 dygn gammal. blev lite knasigt eftersom jag inte har någon koll på skottår men något i den stilen är det i alla fall.

    om jag pang boom förvandlades till ett djur skulle jag nog blivit en varg med vassa klor men som tycker om att mysa

    tycker att There is a light that never goes out är himla himla fin men annals vet jag into riktigt. hmmm. eller mannen i den vita hatten

    Vad är det godaste du vet att äta, alla kategorier?
    Vad tycker du är attraktivt? alltså på en människa ehe

    HAR DU FÅTT MITT BREEEV

    puss

    SvaraRadera
  24. Anonym14.9.12

    jag orkar inte svara på dina frågor just precis nu (förlåter du mig?) men om du skulle vara journalist, vad skulle du vilja skriva om då? kram!

    SvaraRadera
  25. Anonym14.9.12

    idag fyller jag 5670 dagar.
    djur är inte direkt min grej men det hade varit rätt mysigt att vara en katt med ordentligt tjock orange päls i detta äckelväder.
    vilken som är den vackraste sångtexten är en fråga som antagligen kommer förfölja mig resten av mitt liv. just idag anser jag att
    "Vad jag bryr mig om nu är att få ut dig ur skallen,
    är att aldrig ge hela hjärtat för kärlek igen,
    den tar slut från kyss till kyss,
    vad jag bryr mig om nu är att aldrig ge hjärtat rakt ut"
    är bland det vackraste som skrivits
    hela låten är faktiskt underbar
    kärlek är ett brev skickat tusen gånger

    SvaraRadera
  26. Anonym16.9.12

    vilka band/artister har du sett live? :D

    SvaraRadera

Här får du gärna höra av dig! Kommentarer gör mig lika glad i magen som en stor kopp te. Kyss.