ledsna fraser och ny krage


det är torsdag idag och jag har tagit skolfoto och sett mycket proper ut i ny skjorta med sjömanskrage från Erikshjälpen och en blommig byxkjol.

Förresten har jag tänkt på en sak. Har ni tänkt på att det finns vissa, inte många, men vissa låtar där hjärtat tar ett extra skutt och nästan gör ont vid en viss fras? Jag antar att det är olika för alla, men åh vad det finns vissa saker som får mig att gråta ibland. Några fraser av fina musiker, det kursiva är markerat ungefär där jag brukar börja gråta:

"Ingen ska sörja när du dör ingen ska sakna det du gör ingen vill veta var du köpt din tröja, och fast du gjort allt som du ska, du är artig du är glad, och du har tränat bort din dumma dialekt" - Raymond&Maria
"Han som hamna' först i kön och blev så nöjd med sin lön att han glömde sitt jobb" - Lars Winnerbäck
"Är det här allt som blir så dör jag" - Håkan Hellström
"Kanske hångla bort allt tvivel om det går" - Gaby&TheGuns
"And if a double-decker bus, crashes into us, to die by your side is such a heavenly way to die" - The Smiths
"Du var sjutton, jag var sexton och jag skolkade från allt. Jag ville bara vara med dig." - Lars Winnerbäck
"But you can say baby, baby can I hold you tonight?" - Tracy Chapman (Ja egentligen Tracy Chapman över huvud taget, och inte på ett bra sätt.)



Och ja, kanske är inte låtarna sådär värst ledsna enligt er, men för mig är de fyllda av hemskheter, finheter och andra -heter.

11 kommentarer:

  1. emilia6.9.12

    Varför är din ledsna lista länkad till en låt av Lady Gaga? INTE VAD JAG VÄNTADE MIG :'(

    SvaraRadera
  2. Elsa6.9.12

    Åh, "Är det här allt det blir så dör jag" får mig att känna väldigt mycket också, och hela Ingen vill veta var du köpt din tröja. Kanske för att det är de två sakerna jag fruktar mest - att det här är allt det blir och att ingen ska komma ihåg mig när jag dör. "Ingen sörjer när du dör, ingen ska sakna det du gör", det är nog det jag är mest rädd för av allt, sedan kan spindlar och trånga utrymmen dra åt skogen.
    Sedan typ allt av Coldplay får mig att bli sådär jättekänslosam och vilja gråta för det är så fint och det är så jag.

    SvaraRadera
  3. Vad gullig du är på bilden! :) Kram!

    SvaraRadera
  4. Jättefin skjorta.
    Jag känner igen mig om att känna så gällande båda Winnerbäck-fraserna, särskilt den första. Samt Hellström-frasen. "Jag blir så rädd när jag tänker att det kunde varit han eller jag" är ett annat exempel på en fras som får mig att typ gråta lite inombords (kommer från Kungsholmens hamn - Melissa Horn).

    SvaraRadera
  5. jag har också en ledsen lista, den har jag gråtit till väldigt många gånger.
    http://open.spotify.com/user/totalitet/playlist/1meKZ9DCq7kDhdTZuNgCtP

    du är väldigt söt.

    SvaraRadera
  6. berg&dalvana.
    JUST SAYING

    SvaraRadera
  7. Anonym7.9.12

    Du är så vacker.

    SvaraRadera
  8. Åh, förstår precis vad du menar. Låtar och musiker, vad skulle jag göra utan er om ni inte satt ord på sådant jag inte kan sätta ord på.
    Söt du är i skjortan.
    Kyliga värmande höstkramar

    SvaraRadera
  9. Vad rar du är.

    SvaraRadera

Här får du gärna höra av dig! Kommentarer gör mig lika glad i magen som en stor kopp te. Kyss.