frågor 2

vad tycker du om lamor? 
det är fina djur, fast jag är lite rädd för dem när de stirrar på en sådär ondskefullt under lugg.
är livet bra? 
ja!
är du mest lik din far eller mor? 
ingen aning. har fars näsa och mors hår, morfars ögon och fars läppar. såg väldigt mycket ut som mor när jag var mindre, nästan spöklikt faktiskt.

är du ensambarn? 
ja, det är jag. det är fint men ensamt.
om du fick färga håret i en hårfärg som då skulle bli din naturliga till slut vilken färg skulle det vara om du var tvungen att färga det?
ljust, ljust turkosblått. ungefär såhär.

Vad föredrar du att göra en regnig dag?
trotsa naturkrafterna och fotografera, lyssna mycket på Håkan Hellström och se på massa bra serier
Var hämtar du din inspiration från?
saker runt omkring mig, tumblr, weheartit och ellen.
Vad ska du läsa till efter du slutat skolan? 
jag ska gå NaSa på gymnasiet och sen har jag ingen aning!
Vilket är det finaste och det fulaste ordet du vet?
det finaste är nog koffert, det fulaste är nog gräs. alltså att säga. det finns fulare ord om man tänker på betydelser.
Vilken är det vackraste boken du läst?
den allra allra vackraste boken som finns, är "allrakäraste syster" av Astrid Lindgren. Ulrika har skrivit lite om den här.

Vad gör du en dag när ordet måste inte existerar? 
hånglar bort tiden, bränner rökelse och ser på teve, för jag är inte sådär värst supermagisk och gör massa magiska saker hela tiden även om många tror det. egentligen är jag vem som helst, ser på simpsons och svär så det osar så att säga. 
Vad vill du bli när du blir stor?
helst av allt vill jag dricka te, illustrera, hångla, se på hajdokumentärer, dyka ner i högar av billig second hand, pynta i min lägenhet och fotografera, men det är tydligen inget yrke. så i så fall blir det mycket svårare, men jag har alltid tyckt om marinbiologi, arkitektur och illustration så något i den stilen.
Vad gör du alltid det första du gör när du vaknat?
halvt trillar nerför trappan och dricker ett stort glas oboy.
Favoritte?
roiboos med citrongräs och blåklint! utan socker och utan mjölk, så starkt som möjligt såklart.

Vad tycker du om regn?
jag tycker nog om regn, i alla fall om man får vara inomhus. sen är väl ändå det allra bästa när det blixtrar och dundrar och brakar i naturen och regnet öser ner fastän det är ganska varmt i luften så att man kan gå ut i bara nattlinne och dansa sig alldeles dyblöt. 
Vilken är den bästa boken enligt dig?
alla Harry Potterböcker slår högt, men tycker hemskt mycket om "Pappan och havet" av Tove Jansson och "Svindlande höjder" av Emily Brontë också.
Brukar du ha dina myströjjeärmar uppvikta eller nervikta?
lite uppvikta, mina armar är inte så långa förstår du.  
Vilken är den mest bekymmerslösa platsen du vet?  
skogen, där jag hör hemma och bor nästan jämt. är där när som helst, hur sent på natten som helst, i vilket väder som helst, och känner mig ändå trygg. vet liksom vilka djur som bor där och hur tyst jag ska vara för att ekorrarna inte ska bli rädda. 
Vilken är din favoritvarelse i Ronja Rövardotter?
allra bäst tycker jag om vildvittrorna, för det känns som att jag hade kunnat vara en sådan. liksom irriterande, ond och överhängande när jag vill.
Vad skulle du tycka mest om att en främling sa till dig på stan?
"du är superfin, vet du det?"


Förresten har jag fått fler och fler kommentarer om att folk har sett mig på stan, eller vid andra tillfällen. Gå fram till mig, snälla. Jag är jättesnäll och jag tycker så himla mycket om att prata med er. Puss och kärlek.

5 kommentarer:

  1. Vad är det mest romantiska någon någonsin gjort för dig?

    du är superfin, vet du det?

    SvaraRadera
  2. Anonym26.9.12

    du är verkligen superfin gudomlig och kreativ.

    SvaraRadera
  3. vilka härliga svar du ger :) känner likadant i många fall! :)

    SvaraRadera
  4. Allra käraste syster <3 Jag inser här att jag inte har läst boken, bara sett filmsnutten. Blir besviken på mig själv, då det var den finaste filmen jag visste när jag var liten (och delvis fortfarande). Den får jag låna nästa gång jag letar böcker på biblioteket. Och Pappan och Havet är också underbar.

    SvaraRadera

Här får du gärna höra av dig! Kommentarer gör mig lika glad i magen som en stor kopp te. Kyss.