frågor 1

vilken är din favoritlåt?
för tillfället den här
finns det någon som du alltid börjar le av?
Samuel, Andreas och Ellen
vad ser du fram emot?
livet i allmänhet skulle jag nog säga. lägenheten. kärleken. hoppet. allt. 
känner du dig någonsin konstig över att du är lite sådär magiskt förtrollad?
ja, hela tiden faktiskt
hur mår du?
helt okej
hur mår Sam?
bra, hoppas jag.
oskuld? 
ja!
vilket datum fyller du år?
den andra april, i alla fall senaste gången jag kollade
vilken är din favoritfärg?
jag vet inte. gult kanske. eller rött. eller havsblått.
vilken är den vackraste nyansen av grönt?
den där djupt skogsgröna som finns i de flesta barrskogar om hösten.
vilken kroppsdel hade du helst varit? 
ett par långa slanka ben i ett par spetsstrumpor som slutade i ett par doctor martens. 
vilket ord passerar dina läppar oftast?
ska jag vara helt ärlig borde det vara något kort och tråkigt ord som "typ" eller "och" eller "att", men logik är trist och får jag själv välja så skulle jag säga att mitt vanligaste ord är "puss".
den vackraste filmen du har sett (vackraste, inte bästa)?:
Amelie från Montmartre

hur lång är du?
en meter och sextiofem centimeter ovanför havsytan, om jag står på stranden det vill säga. annars från markytan. eller golvytan. eller ytan över huvud taget. fast är inte så ytlig, så skit samma.
vad tycker du om skägg på män?
ingen aning. det kan väl vara fint ibland.
det viktigaste hos en kompis?
lojalitet och äventyrskänsla
om du fick byta namn, vad skulle det vara?
det finns så många vackra namn. men Svala, Astrid, Edith och Lycke är fint.
vad heter din stil?
ingen aning. vissa kallar mig hipster, men jag är mer efterbliven i helt fel tid. inte alls före min tid så att säga. indie-poppare kanske? jag vet inte.
bo i skogen eller bo vid havet?
skogen alla gånger. havet är stort och läskigt och smakar salt och sticker i såren.
varför bloggar du egentligen?
för att jag inte kan hålla koll på mig själv och då är det skönt att veta att det finns följare som håller koll på mig och nog vet mer om mig än jag själv gör. och för att sprida mina tankar, ord, foton och för att göra människor glada i magen.           
kan du göra mer videoinlägg?
eftersom att jag aldrig har gjort något vet jag inte riktigt om jag vågar heller. 
är du en glad eller en ledsen människa överlag?
glad egentligen, även om det inte alltid verkar så. men ja, solglad, positiv och rak i ryggen är jag.

tränar du på något vis?
nej verkligen inte. "om jag någonsin ser en leende joggare ska jag överväga saken". 
hur mycket lyssnar du på musik?
ibland, jättemycket, inte alls, rätt så lagom, mycket, lite, mitt emellan. ingen aning vad jag ska jämföra mer det vill säga.       
          
      

9 kommentarer:

  1. Du och Samuel är för fina tillsammans. puss och kram under en gran.

    SvaraRadera
  2. Matilda23.9.12

    Då är vi ju lika långa! Ve och fasa

    SvaraRadera
  3. Anonym23.9.12

    Jag gillar äpplen.

    SvaraRadera
  4. "Ni frågar mig vilken färg jag föredrar. Äsch, det beror väll på vart den sitter. Jag föredrar en vit ros framför en blå näsa. Därmed inget ont sagt om blått."

    SvaraRadera
  5. du fyller år på samma dag som min mormor :)
    och om du hade velat se en glad joggare skulle du ha varit på mitt elljusspår igår, hihi

    SvaraRadera
  6. fabian25.9.12

    tacka mig för [ingenting] eftersom det var jag som introducerade dom till typ ALLA

    SvaraRadera
  7. åh [ingenting] och åh det är en väldigt bra låt
    det där med leende joggare har jag inte hört, det ska jag komma ihåg när folk klagar på att jag inte tränar

    SvaraRadera
  8. Måste bara säga. Du är så klok My. Speciellt det där du sa när någon frågade om du tränar. Bästa svaret tycker jag :) Bra att du säger som du tycker!
    Ha det bäst ingen protest!

    SvaraRadera
  9. Jag hate också sagt Amelie från Montmartre. Fast nu har jag sett Dead Poets Society så jag har ändrat mig. Men Amelie är fantastisk <3

    SvaraRadera

Här får du gärna höra av dig! Kommentarer gör mig lika glad i magen som en stor kopp te. Kyss.