livet är lite som ett vykort

Du har rock'n' roll i dina bröst, du har blues i dina lår, du har visor i ditt hår och poesi i dina sår. 

Och jag har en löskrage som är gammal och av pärlor och en speldosa med singing in the rain från en gata i Paris.

Idag slog en tanke mig, när jag var djup på kvällskvisten att - Livet är lite som ett vykort. Man kan inte välja sin egen bakgrund, men man kan fylla det med vad man vill. Det låter rätt catchy. Kom ihåg vem som sa det först, jag kommer gå långt mina kära vänner.

3 kommentarer:

  1. Om det där är din lår och dina sår vill jag bara säga att skriv en fin fortsättning på ditt brev, fullt med vackra saker. Kanske fjärilar? Fyll dem inte med hemskheter.
    Du är allt för fin för det, FinMy.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ta't lugnt babe, det är inte sår mina strumpbyxor är bara underliga. Dessutom är sådana sår så fula, lite klass får man ha

      Radera
  2. Det var nog ett av de bästa visdomsord jag hört, och jag har hört många.

    SvaraRadera

Här får du gärna höra av dig! Kommentarer gör mig lika glad i magen som en stor kopp te. Kyss.