tio nio åtta sju sex fem fyra tre två ett noll crash bang bom



Tio saker du vill säga till olika personer just nu:
1. Ellen - Jag älskar dig.
2. Nilla - Alla små äckliga trådar bildar till slut ett vackert spindelväv täckt av morgondagg, någon gång.
3. Julia - Har du skickat ditt brev? Jag kanske har slarvat bort det. Isåfall är jag värd en massa smisk och endast bröd och vatten i en månad. Hör av dig.
4. Andreas - Keep calm and just keep swimming.
5. Morfar - Jag vet att du aldrig någonsin kommer se detta för du har ingen dator och förstår dig inte på sådana moderniteter men vet du vad? Du är så himla stark och jag tycker hemskt mycket om dig.
6. Hanna - Hur går det med ludenheten?
7. Emilia - Ditt brev var bäst. Frågan är när jag hinner svara på det.
8. Katten - Sluta vifta med svansen, jag vet att du är sur och jag bryr mig inte, okej? Lämna mig ifred.
9. Sam - Tack för lånet av den metallicgröna ukulelen, nästa gång tar jag hem den för alltid. Okej?
10. Pappa - Ta med en bit av New York till mig.

Nio saker om dig:
1. Jag tycker innerst inne att människor är överskattade.
2. Om jag var ett djur skulle jag vara ett rådjur. Eller en uggla. Eller en rådduggla.
3. När jag var liten var jag så ledsen över att pappa åkte iväg så ofta att jag stal hans kudde och sov med den och sen grät jag över att lukten försvann ur den efter ett par dygn. Mamma tröstade mig och lät mig låna hans skjortor att sova i.
4. Förr kunde jag inte uttala ordet berg-och-dal-bana. Nu kan jag det. Bara så ni vet.
5. Jag är rädd för brevlådor (gula), människor och myror.
6. En gång spräckte jag tån när jag tappade en symaskin på den. Jag ville bara hjälpa till.
7. Jag har blivit biten av en konstig pungdjursliknande apa en gång i ett sjabbigt kvarter i costa rica. Jag var åtta år och väldigt nyfiken.
8. Min högsta dröm i livet är att få ordning på allting.
9. Jag älskar potatis.

Åtta länder du vill besöka: 
1. Venezuela
2. Egypten
3. Italien
4. Frankrike
5. Vatikanstaten (Nej, jag tycker inte om påven. Jag vill mest se vad det är han håller på med egentligen, och sen är det alltid trevligt att köpa fula vykort och skicka hem)
6. Nangijala
7. Indien
8. Australien

Sju saker du tänker ofta på:
1. Kläder
2. Er
3. Pojkar - låt oss inte luras. Är man femton så är man.
4. Musik, musik, musik.
5. Orättvisor.
6. Mig själv. Det är också viktigt.
7. Framtiden.

Sex saker du vill göra innan du dör:
1. Flytta ihop med flickorna glitter, det vill säga Ellen och Emilia och kanske nån till.
2. Rymma hemifrån bara för att gå hem igen när det blir mörkt.
3. Träffa en pojke som kan göra rökringar och som har mörkblå docs som kan bli min trogne följeslagare genom äventyr.
4. Simma med en haj - på riktigt.
5. Bli träffad av blixten och överleva.
6. Förstå.

Fem personer som betyder mycket:
1. Grabbarna grus: Andreas, Sam, Jonas, Aleksander, Lucas, Marcus, Edvin. Hela rubbet.
2. Flickorna glitter: Ellen, Emilia, Hanna.
3. Nilla.
4. Morfar.
5. Supertruppen: Ellen, Matilda, Mathilda, Cornelia.

Fyra saker du faller för:
1. Stora händer.
2. Lockigt hår.
3. Skratt.
4. Gitarrspel.

Tre av dina favoritbloggar:
1. Ellen
2. The Public Diary
3. Devined

Två av dina favoritlåtar just nu: 
1. Dikter på fel sätt - Raymond & Maria
2. Step into my office baby - Belle & Sebastian

En önskan:
1. Lycka.
bilder från vår tumblr.

6 kommentarer:

  1. Jag älskar dig.

    SvaraRadera
  2. Men oj, så du älskar också om Raymond och Maria? Trodde jag var den ända.

    SvaraRadera
    Svar
    1. klart du inte är den enda!

      Radera
  3. Jomen det går finfint med ludenheten, hur går det själv? :)

    SvaraRadera

Här får du gärna höra av dig! Kommentarer gör mig lika glad i magen som en stor kopp te. Kyss.