"och kanske är allting bara tokigheter som för oss genom en rolighet mitt i ett tråkigt ingenting"


ibland tänker jag på livet som en ganska rolig sak i ett annat ganska tråkigt ingenting. Ibland funderar jag på varför just jag kom till och varför just jag fick chansen att ha så här kul och må så här dåligt och göra så mycket strunt och dumt och bra. Och hur någon annan i ett parallellt universum skulle tänka och tycka och om en annan jag hade varit sötare eller trevligare eller helt enkelt bättre. Men vet ni vad? Sen ser jag hur människor bryts ner.

Alla har så många skavanker att hela mänskligheten är en skavank men plötsligt har vi fått för oss att fel är rätt och rätt är fel men vem tusan bestämmer vad som är rätt och fel och kanske är allting bara tokigheter som för oss genom en rolighet mitt i ett tråkigt ingenting. Men sen vaknar jag till och tänker att ingen annan får väl för sig sådana saker och skakar bort tanken likt den store mannen med alla pengar skakar bort dammet på kavajen för det är inte tillräckligt fint för att vara en del av den fantastiska rolighet som är honom. Och det är också konstigt för det är också fel. Eller rätt. Eller bara tokigt.

2 kommentarer:

  1. det du skriver är sant och har även passerat mina tankar :)

    SvaraRadera

Här får du gärna höra av dig! Kommentarer gör mig lika glad i magen som en stor kopp te. Kyss.