om man får fråga

nu är det nog lite dags igen. För er att ställa frågor och för mig att svara. Erkänn att fingrarna kliar nu, ni vet så mycket och så lite om mig. Ställ vilka frågor ni vill, så länge det rör sig om något specifikt angående mig som person. Blir det bara några stycken får vi se om jag gör något större av det, men om vi lyckas skrapa ihop några då ska ni få alla i ett långt långt långt inlägg snart. Deal?

Först ska jag fråga er tre småsaker:
1. Varför sitter du fortfarande och läser min blogg, vad är det som fängslar dig och får dig att återbesöka den?
2. Vilken doft skulle ni definiera känns mest som "hemma".
3. Är du glad? Är du lycklig?

16 kommentarer:

  1. 1. För din blogg är så finfinfin och underbar.
    2. Varm granskog.
    3. Tyvärr inte.
    ~

    Varför tycker du om mig?
    Hur skulle ditt plåster på näsan se ut om du hade slagit dig på näsan?
    Vad är det bästa med ditt namn?

    SvaraRadera
  2. Anonym27.5.12

    1. den är sådär mysig och fina bilder och det känns som om du sällan lägger upp "onödiga" inlägg. Lixom, att du står och fotar med mobilen i badrummsspeglen typ.

    2. Öhm, alltså det känns inte som om jag har något riktigt hem längre så jag vet inte.

    3. Nej. Nej det är jag inte.


    *Hur mår du?
    *vad väljer du helst att äta och dricka när du går på café?
    *Vad gillar du för djur?
    *kan du prata med din mamma om allt?

    SvaraRadera
  3. 1. För att du är så inspirerande och din blogg likaså, du tar så fina foton och är klok och skriver fina små texter så man bara måste fortsätta följa den.

    2. Det luktar nog lite varmt lite orenoverat och lite dagisaktigt.

    3. För tillfället är jag glad, och lycklig i stunden vet jag inte. Men jag är nog lycklig i helhet. Jag har en familj som jag kan prata med och stöttande vänner, en fin gräsmatta och ja. Massa mysigt som jag är väldigt glad för.

    Okej, nu till lite frågor:
    • Vad är dina starka egenskaper?
    • Vad är dina svaga egenskaper?
    • Vad har du haft för olika frisyrstilar i ditt liv? (page, lugg you name it)
    • Vilken svordom använder du mest?
    • Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
    • Vilken var den senaste filmen du såg?
    • Nämn några inspirerande personer
    • Använder du polotröjor?
    • Kan du vissla?
    • Vilka sorters instrument kan du spela?
    • Äger du några band-t-shirts?
    • Har du gråtit offentligt?

    SvaraRadera
  4. Håhåhå.
    1. För att den är fin och såhär mysig och för att jag inte har något bättre för mig.
    2. Jag kan inte beskriva doften av mitt hem, det går inte. Det luktar bara hemma och inte som något annat.
    3. På A svarar jag ja och på B svarar jag nej.

    Och nu till mina frågor. :') Om du kunde ändra på en enda sak på jorden, vad skulle det vara? Finaste minnet du har? Vad heter din katt (:DDDD)? Några fina namn (jag är fixerad vid fina namn)?

    SvaraRadera
  5. 1. För att du är så finfin och alla bilder är så finfina och alla texter. Speciellt de där som är så självklart uttänkta, som liksom gnager sig fast i minnet. Det är liksom hela du.

    2. Jag skulle väl önska någon slags kanelbulledoft blandat med ahlgrens bilar doften... Men allvarligt talat luktar det mest sågspån och sådant. Tyvärr.

    3. Jag skulle väl inte kalla mig jätte glad, men inte ledsen heller... Glad för att det helt plötsligt fanns värme och bara ben i varenda ort, men ledsen för att jag inte kan bära tjocka lite för stora tröjor när det är så där ruskigt väder utanför dörren. Glad för att jag snart fyller tonåring och för att jag ska börja sjuan men ändå ledsen för att min tid som "barn" är slut och nu kommer tillbringa tiden där i mellan liksom. Precis som mitt humör är just nu faktiskt. I mitten.

    SvaraRadera
  6. 1. För att du är min finaste vän, för att din blogg är underbar och för att annars hade jag inte kunnat stalka dig lika mycket.

    2. Hemma luktar hemma, man kan inte definiera den med en annan doft?

    3. Lite kanske


    _________________

    Om du fick resa vart du ville i en vecka, vart skulle det vara?
    Om du skulle få en superkraft, vilken skulle det vara? (jag skulle valt tankeläsning, fatta coolt)
    Vilken är din favoritfilm? Om du inte har en, se 500 days of summer, fast det ska du göra ändå. (du kommer älska soundtracken)
    favoritpryl?
    favoritgodis?(fast det vet jag kanske redan....)

    SvaraRadera
  7. 1. Jag följer din blogg för att du skriver underbart fint, målar & fotar fint gör du också!
    2. Hemma luktar hemma, tycker jag, :')
    3. Jag vet faktiskt inte. Jag är neutral. Inte glad, men inte ledsen.

    Vad har du för kamera?
    Vad heter din katt?
    Vad heter dina bästa vänner?
    Vad är det bästa som finns enligt dig?
    Vilka kändisar/bloggar inspireras du av?

    Kram

    SvaraRadera
  8. 1. För att du är awesome '-'
    2. Hemma luktar som varm mjölk i en ny kopp och godis som doppas däri.
    3. För det mesta, nej. Men jag jobbar på det.


    Vem är din största idol, om du måste välja någon i din släkt?
    Om du skulle få ha en superkraft för en dag, vilken skulle det vara?
    Om du fick köpa exakt vad du ville som kan köpas för pengar, vad hade det varit?

    SvaraRadera
  9. Alicia28.5.12

    1. för att det är ett fruktansvrt trevlit ställe, som en dröm .
    2.ååh hemmalukten är bäst, fast kan inte sätta fingret på va de luktar... Hemma kanske ? hmmm klurigt...
    3. Glad, kan jag vara förstunden , lycklig inte i det verkliga livet, men i drömmarnas väärld är jag högt över molnen, högre än vad fåglarna kan flyga ! I drömarna är jagg så lycklig att jag kan dö .

    SvaraRadera
  10. emilia28.5.12

    1. My. honestly, vi vet alla här att du är en underbart go' och härlig, kreativ och fin flicka. och det smittar ner sig på din blogg. Du tar underbart mysiga och speciella bilder, men känsla, och målar och tecknar så fint, med känsla, och skriver så fint, med känsla. hela din blogg är fylld med en speciellt känsla, som är en väldigt bra känsla.
    2. hemma luktar lite friska doftljus, en svag ton av blommor och så luktar det hav och skog. (som i min sommarstuga). eller, så luktar det vanilj, syrén, och te, för det är väldigt fina och mysiga dofter, som får mig känna mig hemma.
    3.öh. jag antar att det hör till tonåren, men jag har väldigt mycket humörsvängningar. En del dagar (väldigt ofta just nu), är jag fylld av typ lyckorus, eller i alla fall väldigt glad. Men samtidigt är det väldigt mycket som jag INTE är glad över. inget vi behöver ta här, inget stort osv, men ändå. ibland är man såklart skitdeppig. men jo, mestadels av dagarna bär jag väl på ett äkta leende/skratt på läpparna.

    Okej my, wanna ask you:
    1. vilken målning är du allra mest nöjd med (bild där, tack)
    2. vad är det finaste i ditt utseende, enligt dig?
    3. vilket är ditt drömresemål?
    4. vad är din största fobi?
    5. cyklar du snabbt? (jag hoppas inte det, för jag cyklar väldigt långsamt, och jag vill inte hamna efter er när vi ska ut på äventyr...)
    6. nangijala eller bibelns paradis?
    7. vilken plats känner du dig allra mest hemma på?
    8. hur skulle ditt drömkök se ut? (skåpluckornas färg?)

    SvaraRadera
  11. Anonym29.5.12

    1. För att du är så fin kreativ mysig och gör så att jag känner mig trygg.

    2. Hemma är där det finns kärlek över för mig. Så hemma kan vara mammas parfym, pappas böcker eller mormors bullar.

    3. Jag är för det mesta glad. Men då och då är jag lycklig och skrattar åt allt.
    Ibland är jag melankolisk och butter, men det är sällan.


    Sisådär. Nu ska jag ta reda på lite om dig.

    1. vad är du rädd för?
    2. vilken blomma är din favoritblomma?
    3. om du fick skapa en stad, hur skulle den vara?
    4. picknick eller trädklättring?
    5. vad har du för kamera?
    6. vad är din favoritmat?
    7. favoritcitat?
    8. nalle puh eller bamse?
    9. vad vill du jobba med?
    10. har du socker eller honung i ditt te?

    SvaraRadera
  12. 1. För att du är lite mystisk My, lite mörk på ett väldans dunderbra sätt och för att du är alldeles lagom häftig.

    2. Jag vet inte riktigt, så jag frågade pappa vad han tyckte & han sa "ja, i hallen så luktar det lite fotsvett för tillfället, men i trädgården doftar det utav syren"

    3. Jag är glad & pirrig, det hoppar runt inuti mig för snart snart är det lov & då ska jag göra vad jag vill. Fast innan dess ska jag planera den mest awesome roadtrip med tre prickar och bara det gör mig kalaslycklig.

    - Varför lär du mig inte spela gitarr & sjunga vackert?
    - När är du som mest lycklig? Så där lycklig så att du bara vill springa fem varv runt jorden samtidigt som du snurrar runt & sjunder den vackraste sången.

    Puss.

    SvaraRadera
  13. alicia29.5.12

    1. vad är det finaste du vet ?

    2. vad är meningen med livet egentligen ?

    3. Tror du på nått ? ( gud, hoppet, osv )

    SvaraRadera
  14. Fruktsak29.5.12

    1. För att du är en dunderbra vän och har en vacker och kreativ blogg!
    2. Doften av gamla och nya bokblad, som bara ligger och väntar där i bokhyllan på mig. I böckernas värld känner jag mig trygg, och jag har alltid tänkt det som ett slags "hemma". Because Hogwarts is my home.
    3. Det vet jag inte, känns lite som om mitt liv står och stampar i ett litet hörn men det ska nog bli bättre snart ska du se.

    SvaraRadera
  15. (Bättre sent än aldrig.)

    1, Jag vet inte, allt är bara så himla fint liksom, typ, kanske.
    2,Pepparkakste och solvarm gräsmatta.
    3, Nej.

    Om du stod vid en gata och din vän gick över vägen utan att se bilen som kom i hög hastighet, hur hade du reagerat?
    Ta även med i beräkningarna att om du puttar undan människan riskerar du att själv bli påkörd.

    Är du medveten om dina brister? (Och då menar jag inte sådär tonårsmedveten om att alla har fina ben utom jag.)

    SvaraRadera
  16. 1. För du är en livsnjutande kreativ och unik tjej som jag ser mycket upp till å blir inspirerad av. Sluta inte blogga för katten, det skulle ta kål på lilla jag! Och att dina bilder är så otroligt vackra och man kan drömma sig in i fotot och fantisera om att vara därinne ^^
    2. Gammalt damm och katthår blandas med te och syreener. Sedan när man står utanför huset kommer en kall, fuktig luft från stenvägen och det blir en sagolik blandning av sten och betong. Går helt enkelt inte att motstå!
    3. För tillfället, ja :)

    Mina frågor:
    1. Vad får du all din inspiraton ifrån?
    2. Vilka är dina framtidsdrömmar?
    3. Handlar du på second hand eller märkeskläder?

    SvaraRadera

Här får du gärna höra av dig! Kommentarer gör mig lika glad i magen som en stor kopp te. Kyss.