Jag tror jag glömde mig själv vid mejeriprodukterna nånstans

Bild från Sydafrika 2011
Jag sa till mor för ett par dagar sedan:
"Mitt liv är lite som en tur till mataffären. Man börjar skriva allting i ordning för att slippa springa kors och tvärs,
men sen upptäcker man hur mycket man behöver för att få livet komplett att allting
blir i oordning i alla fall, och så slutar det med att man trillar genom frysdiskarna i jakt på något
man inte vet vad man ska göra något av. Och när man väl 
är färdig och kommer fram till kassan har man alltid glömt något viktigt och få springa in igen och leta.
Jag tror jag glömde mig själv vid mejeriprodukterna nånstans."

Hur skulle du själv beskriva ditt liv med några meningar? Hitta
en metafor till den känsla du har i ditt liv just nu, 
skriv ner det och skicka iväg det hit
så att jag får läsa. Puss.

9 kommentarer:

  1. gud vad bra du skriver! du är så bra på att sätta ord på hur du känner/tänker.

    mitt liv är mer som mitt rum - stökigt.

    SvaraRadera
  2. Anonym18.5.12

    Sjukt fin blogg du har, du skriver så fint och är så fin och bra.

    Mitt liv är nog mest som en biltur - det flyter på framåt och man gör inte så mycket men så måste man stanna och äta och får soppatorsk och punka på däcket och någon blir åksjuk

    SvaraRadera
  3. Jag kan nog inte precis beskriva mitt eget liv särskilt bra. Men mångas liv liknar ett hav. De väljer noga vilka saker som ska få flyta på ytan och bli sedda av alla andra. Resten trycker de ner på havsbottnen. Ibland tappar de greppet om något och så guppar det upp på ytan ändå, och så skyndar de sig att trycka ner det igen. Vissa hav är grumliga, andra så klara att man kan se rakt igenom dem, ner på botten, allt de försöker skydda.
    När jag tänker efter är jag nog också lite sådan... ;)

    Är det du som har tagit bilden?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter väldigt sant. Och ja, det är jag. Puss

      Radera
  4. The Agnes18.5.12

    Awesome, när var du i Sydafrika? Var var du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. December 2010- Januari 2011

      kaap och krüger

      :) kram

      Radera
  5. Mitt liv känns lite som universum. Man trodde först att man sett allt, visste allt, när man sedan upptäckte att det finns så otroligt mycket mer att se än att bara se upp mot stjärnhimlen i ett teleskop.

    SvaraRadera

Här får du gärna höra av dig! Kommentarer gör mig lika glad i magen som en stor kopp te. Kyss.