frågor del två

Vad är det finaste du vet? - Rymden. 
Vad är meningen med livet egentigen? - 42. Och kärlek.
Tror du på något? (Gud, Hoppet osv.) - Nej det gör jag inte. Jag tror på evolutionsteorin och på det existentiella och sen tar det slut. Fast ibland tror jag på kärleken och lite på själen men det händer så sällan att jag hinner glömma bort det mellan gångerna.
Varför lär du mig inte spela gitarr och sjunga vackert? - Därför att jag är bedrövlig på gitarr och inte ens kan stämma helvetesmakapären och för att sång tyvärr är svårt att lära ut. Förlåt!
När är du som mest lycklig? Så där lycklig så att du bara vill springa fem varv runt jorden samtidigt som du snurrar runt & sjunder den vackraste sången. - När jag får känna doften av pojknackar och känna smaken av cola och skratta bubbligt och klättra på hustak och känna att jag hör hemma. 
Vad är du rädd för? - Ensamheten. Människor.
Vilken blomma är din favoritblomma? - Vallmo, eller tussilago. För dagen jag föddes snöade det, och morgonen där på var det sol och alla världens tussilagos hade slagit ut utanför fönstret och därför är det min blomma.
Om du fick skapa en stad, hur skulle den vara? - Fylld av kärlek och ganska tom på ångest.
Picknick eller trädklättring? - Picknick i ett träd. 
Vad har du för kamera? - Sliter mitt hår för jag är så trött på frågan! Jag har en NIKON D3000 och till det har jag ett 18-55 mm vidvinkel, ett 105 mm macrozoom, samt ett UV-filter och en fjärrutlösare. Reflexskärm har jag visst också. Slut.
Vad är din favoritmat? - Musik, gärna gratinerad. Annars gillar jag pasta. Och paj.
Favoritcitat? - Just nu? "Lennon was the soul of the Beatles, Harrison was the spirit. Paul was the heart, and Ringo was the drummer"
Nalle puh eller bamse? - Bamse. Fast Nalle Puh har finast citat men när jag var liten ville jag bli Bamse så jag måste välja det av ren respekt och lojalitet mot den starka lilla björnen. 
Vad vill du jobba med? - Helst vill jag mest dricka te och se på hajdokumentärer och rita lite och vifta på tårna och fotografera och sova mycket men tydligen är inte det ett yrke...
Har du socker eller honung i ditt te? - Inget av det min käre anonyme vän. Dricker nämligen te som en riktig kolgruvearbetare - starkt och utan sötningsmedel! Ingen mjölk heller tack, om du får för dig att bjuda på te någon dag. 

Puss hej. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna höra av dig! Kommentarer gör mig lika glad i magen som en stor kopp te. Kyss.